London Del 1 - Greenwich

 
Nu har jag äntligenägnat lite tid åt att redigera bilderna från londonresan jag gjorde på sportlovet, ja det va ett tag sen haha. Det är ganska många så jag kommer blogga i olika delar, och jag börjar med bilderna från Greenwich.
 
Vårt hotell låg på Finchley road och det va ett helt okej hotell. Hotellfrukosten va ganska dålig, men det är standard i england. Dock så hade vi det ganska bra jämfört med vad det kan vara, det fanns ost vilket räddade mig. Dock så fick man den i små stavar som man va tvingen att skära i små bitar och sen pussla över sin macka. Eftersom jag inte gillar smör så ramlade ju bitfanskapen av hela tiden också... Vårt hotellrum va riktigt litet... och vår familj tar stor plats, särskilt med tanke på hur mycket vi shoppade under veckan. Jag köpte ett par byxor och shorts, två badbyxor, tre pikeér och 11 t-shirts, två tjocktröjor och skjortor, en slips med matchande manchettknappar. Utöver kläder köpte jag boken Game of Thrones i Londons största bokhandel och ett batterigrepp och en kamerabatteriladdare. Anldeningen till att jag köpte detta får ni veta snart.
 
Vi åkte till Greenwich dagen efter vi kommit till London (tror jag) med tunnelbanan sen deras speciella Docklands Light Railway som är ett tåg utan förare som går på ett spår i luften. Docklands är förövrigt ett före detta nedgånget hamnområde som sedan byggdes om till ett område med skyskrapor och en fantastiskt vacker arkitektur. Man kan se byggnaderna i bakgrunden på sista bilden. Den spetsiga byggnaden heter Canary Wharf och hade en jättevacker lobby med marmortrappor och flera meter högt i tak :D
 
När vi va i Greenwich besökte vi såklart The Royal Greenwich Observatory genom vilken nollmeridianen går. Den sjätte bilden är tagen på museets gårdsplan där dom hade en ful staty som visade nollpunkten. Dock kunde jag inte få en bra bild på den för alla jävla turister skulle ju ha en familjebild framför den så jag fick snällt skippa det. Den stora vita byggnaden på bild tre och sju är the National Maritime Museum, trodde det va en skola tills jag kollade upp det nu haha :P Den är väldigt vacker i alla fall, allt med London är vackert!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback