Det är nog en uggla! Eller??

Hej på er, jag gillar egentligen inte såna hära inlägg där man bara skriver om sin dag men nu blir det så ändå. Idag har det varit en almänt weird dag, lite omtumlande kan man säga. Mycket gråt, springande hit och dit, gitarrer, kopiatorjävel, NOplugg och tonarter :)

 

Först var det spanskan då vi hade vikarie. Våran egentliga lärare hade gett oss 12 glosor som vi skulle ha förhör på idag men det hade vi ju inte utan vikarien skrev massa glosor på tavlan som vi skrev av. Men så när vi sa vilka ord vi hade fått av våran riktiga lärare så visade det sig att hälften av orden var fel. Bra björn! Jag gick ifrån den lektionen med hopp om att det finns bra spanskalärare och med kunskapen att kunna säga BH på spanska. Och med fyra nya ord på skor, Yo tengo dos pares de botas y un par de zapatillas.

 

Musiken var ganska omtumlande den med. Jag spelade upp våran låt på pianot (vi är i band och så ska vi spela in en skiva) men så trodde jag att Matilda och Clara sa att det lät fel så hela min lektion gick ut på at byta tonart åt alla. Men sen så låter det också fel så jag spelar upp den gamla tonarten igen och då utbrister Sjö "det lät ju rätt, varför spelar vi inte så?" *FACEPALM* Och efter det så hade dom tydligen inte sagt att det lät fel från första början... Japp så nu spelar vi i samma gamla tonart som vi började med, bra lektion. Fast iuförsig hann jag med mer på denna lektionen än på någon annan tidigare musiklektion :)

 

Sen var det gitarrlektion med älsklingsPär... Min gitarrlärare är grymt seg och han pratar bort bort nästan 90% av lektionen. Aa värt att betala 900 spänn för att lyssna på hans tjöt.

 

Sen NO på det. Ja den kära en timme och fyrtio minuter långa NO lektionen, lyckligsvis slösade jag bort en halvtimme av lektionen på att kopiera papper. Resten satt jag ute och snackade kemi med Sjö och Holmi. Imon har vi vårat nationella i kemi så jag har spenderat kvällen på att läsa 40 sidor kemi. Propangas, syror, mättade lösningar, joner, valenselektroner, kolväten, kretslopp... Och nu när jag tänkte skriva massa smarta ord så inser jag att jag glömt av allting jag läst :D

 

Nu ska jag gå och lägga mig och hyperventilera över att jag kommer sänka mitt mvg till ett vg imon :O (ironi för er som inte fattar det!) Och fundera ut om det är en uggla utanför förnstret som hoar eller om det bara är min näsa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback