Glaskvadraten

 
Detta är vad jag sysslat med på tekniken i någon månad nu. Vi har inte bara gjort en Sketchupmodell (haha om man tar bort S så blir det ketchup) utan också en ritning på millimeterpapper, och en modell. Modellen blev asbra och jag är jättenöjd med hela arbetet, speciellt presentationen! Haha min tekniklärare Anki, som seriöst är halva mig, tyckte vi gjorde hela arbetet jättebra. För att citera henne "ni har gjort detta jättebra, ni har tänkt på så många olika saker. Jag är stolt över er! Score! Såhär lyder huvudtexten för glaskvadraten som den så tjusigt heter!
 

Vår friggebod är kvadratiskt byggd med 15 kvadratmeters byggarea. Den har stora 
panoramafönster i öster, väster och syd så att man får in så mycket av dagens ljus.
Huset är byggt i naturnära materiel såsom trä och glas för att så bra som möjligt
smälta in i naturen. Glasen är av en sort som går att mörka ner om man inte vill ha
sol under dagen, eller om det är ljust under sommarnatten. Den mörka ytan hindrar
också från att det blir för varmt under de hetaste dagarna.

Inuti huset är det inrett sparsamt och anpassat för ett året-runt-liv. Det finns en
gas-spis med många förvaringskåp över. Skåpluckorna är skjutbara så att dom
inte tar någon onödig plats som de skulle göra om de fälldes ut.
Sällskapsrumsdelen är inredd med en bäddsoffa, matbord och kamin. Kaminen
är till för uppvärmning av friggeboden. Uppvärmningen fungerar så att kaminen
värmer upp en reservoar med vatten som sedan leds vidare i väggarna via rör.
Golvvärme är installerat i betongplattan som utgör husets grund.

 

Imorgon så har jag teknik (haha här skrev jag först TEKIK igen hehe) och då ska vi börja med ett designprojekt baserat på någon annans grupps hus :D Det ska bli jättespännande att se vad det blir för något! Jag hoppas på att vi ska inreda huset på något sätt men jag och molly gissar på att vi ska designa stuprör. Högst seriös gissning!
Imon är det samhällsprov.jag har läst trettio sidor idag ur boken, pluggat på instuderingsfrågorna så jag hoppas det går bra! Vi har ju bara en kurs i samhäll så man måste göra bra ifrån sig på varje lektion!

 

PS: jag läste i samhällsboken att svenskar tycker om monarki och tycker att kungafamiljen är trevlig... Vad hände där liksom! Samhällsboken är obviously tryckt innan skandalboken om kungen skrevs, och notan för victoria och boxerrobbans bröllop skrevs i expressen!


Kommentarer
Postat av: Mikael

Tjena, jag gillar din blogg!

Jag hoppas jag inte stör, men tänkte bara fråga om du har lust att hjälpa till för jag skulle verkligen behöva det! Har du något intresse av ett Modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer så klart. Om du vill ha mer läsare som tycker om mode till din blogg så kan du alltid göra ett seriöst inlägg i forumet. Men om du kanske bara gillar att läsa inlägg och inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen i forumet. Tack snälla för att du tar dig tid att kolla på detta / Tack och kram från Mikael

2012-12-06 @ 20:24:01
URL: http://forum.modekampanj.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback