My father

 

I helgen sökte pappa till ett nytt jobb på volvo och då behövde han förnya sitt cv. Inte så konstigt att det behövde förnyas eftersom han jobbat på samma jobb i tjugo år nu. Iallafall så fick jag den äran att fota en bild till hans cv. Han använde den högra bilden i sitt cv och jag är verkligen nöjd med resultatet.

 

Vid exponeringen använde jag min externa blixt och ett blixtparaply som stod snett framför pappa till höger. På vänster sida stod mamma med reflexskärmen för att förhindra att ena sidan av pappas huvud (den som var vänd bort från blixten) skulle bli jättemörkt. Sen i redigeringen började jag med att öppna bilden i camera raw och ta ändra sartuation till -100 så att all färg försvann. Sen justerade jag kontrasten och exponeringen. Efter det öppnade jag den i CS5 där jag skärpte ögonen, tog bort reflexer i glasögonen och la på en vinjettering.

Kommentarer
Postat av: Thea

Asbra bilder Fredrik! :)

2012-04-06 @ 12:15:46
URL: http://theastrandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback