Min vecka

 

Hej och förlåt för att jag varit så himla seg på att uppdatera men jag har haft fullt upp i veckan. Men jag tänkte summera min händelserika vecka ;)

 

Måndag: Då var jag i skolan och lyckades filma in ännu en scen i spanskan, efter många bloopers, till våran spanska matlagningprogram som vi har som uppgift just nu. Sen blev det att åka hem och skriva på NO:n. After some slappt pluggande varvat med facebook så begav jag mig till träningen. Det va en bra träning men lite flummig fäktning :P

 

Tisdag: Skolan som vanligt, då hade jag min idrottslektion som min lärare tyckte va superbra :D Hehe älskar när lärare ger en kommentaren "Det här påverkar verkligen ditt betyg positivt Fredrik!" ;) Väl hemma blev det rester till middag och mer plugg...

 

Onsdag: Lite stressig dag, började med churroslagning i hemkunskapsalen och filminspelning till det. Först hade vi typ inga ingredienser så vi fick leta runt i hela salen efter det. Sen efter massa bloopers och perfekta oinspelade scener så va vi färdiga och hade massa smet över. Så vi fyllde en stekpanna med smet och den brände jag... Så vi gjorde en till, och den brände jag! IGEN... Efter att vi lite smått panikartat städat i tron om att vi va fett sena så visade det sig att vi inte va det eftersom vår lärare va sen. När jag kom hem så slängde jag mig i soffan och slökollade på one tree hill som råkade gå på tvn, sen blev det till att bita i det sura äpplet och laga citronmarinerad kyckling (observera ordvisten, min mattelärare hade gett mig pluspoäng för den) med tagliatelle och basilika. Japp jag gillar att laga mat också! Sen kom dagens höjdpunkt, ja mitt liv är tråkigt, öppethus på Aranäsgymnasiet! Gymnasiet där jag ska gå. Jag ska gå teknig med inriktning samhällsbyggnad och miljö. När jag blir stor ska jag bli arkitekt serru. Och självklart kollade jag upp om jag kunde välja till fotografisk bild och det kunde jag, jag kanske tillochmed kan välja både fotografisk bild 1 & 2 :D För övrigt så är Aranäs väldigt fräsch och modernt. Jag träffade massa folk dör som jag kände och fick veta att jag och min gamla barndomsvän, som jag har lite ångest över att vi glidit isär, och jag kanske hamnar i samma klass!

 

 

Torsdag: Haha bästa dagen på länge asså, ännu ett filmprojekt att filma till (jag kommer lägga upp bloopers och färdiga filmer när dom är färdiga men ni får en sneakpeak på filmprojekt nummer två ovan. Det var för övrigt skitvarmt när vi spela in, plus att jag hade en skitvarm fleece på mig, bad outfitday... Sen visade det sig att vi egentligen hade håltimme och att vi slösat bort den på att filma. Tack snälla kompisar som informerar om detta ;) Jag hade för övrigt planerat hela veckan att jag skulle ägna min lediga tid idag till mitt fotograferande och till bloggen, lyckades klistra ihop ett inlägg som jag publicerar imon (imon kommer lite mysktiska skogsbilder också) men utöver det så blev det inget mer vettigt gjort. På träningen körde vi fotboll till typ endast min tränares glädje men dock så körde vi lagtävling till alla andras glädje, balance restored. Mitt lag vann efter en jämn kamp. Scoren blev 45-44. Sen så städade vi lokalen och bar upp bord och stolar från en lokal under klubben inför begravningscermonin på fredagen. Vi kom hem 11 -> trött Fredrik dagen efter -> Fredrik missar nästan bussen. Eller aa där halka jag in på fredagen ;)

 

Fredag: Vi fortsätter där jag sluta, en liten sammanfattnig om min tråkiga skoldag. Fredrik missar nästan bussen, Fredrik blir sur när läraren kommer försent, Fredrik pratar betyg med försenad lärare, Fredrik blir själv sen till pianot, Fredrik blir sur när mamma kommer försent och Fredrik måste stå i regnet å vänta. Idag var det begravning för Roger Skårbratt. Själva cermonin var jättevacker, en mycket begåvad musiker spelade musiken och allt var jättemysigt. Efteråt var det fika på klubben och nästan all mat var hembakad av Rogers fru Helena. Jättegott! Det var jättetrevligt och man gick runt och minglade och umgicks med alla. Efteråt var det inte sorg man bar med sig därifrån utan man kände någon sorts glädje, en glädje över att man haft en så trevlig dag! Jag bar även med mig en willyspåse med kakor hem :D

 

Just i skrivande stund sitter jag i min One piece å lyssnar på A Woman's Worth och deppar för att Molly åkte ut i idol :( Varför är inte Robin borta än??? Och är det bara jag som tycker att idol blev dåligt när Amanda Persson försvann ;( STORT sadface för att alla bönder i Sverige inte rösta på henne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback