Matilda & Felicia


 

Jag tänkte göra lite reklam för mina kompisars bloggar ;)

 

Matilda Sjöholm på bild ett är en riktigt härlig tjej, hon bloggar om sitt liv och aa kolla in på hennes blogg så får ni veta mer om henne ;)
Och sen har vi ju Felicia Melin som bloggar om musik och allt annat i musikens värld :D

 

Å såklart så måste jag berätta lite om början på min helg för att inte göra er uttråkade, eller? Iaf så har jag haft nackspärr sen i fredags (jag slapp skolan då, hurray) och jag känner mig grymt handikappad :P Idag så var jag ju med på ett event och det va jätteskoj. Sen så åkte vi hem men halvvägs hem så kom mamma på att hon hängt undan ett par termobyxor på en affär på freeport (jag som är ganska lång, 190 cm, har ganska svårt att hitta kläder som passar) och dom här byxorna va tydligen perfekt för mig så efter att vi fikat hos min farmor så va vi tvugna att åka tillbaka till Kungsbacka. Pust! Vi köpte byxorna och jag gick på jakt efter en färgglad snygg skjorta runt hela freeport, men hittade ingen. Ska ha den på begravningen för Roger Skårbratt på fredag, han var en väldigt speciell människa (på ett bra sätt) och väldigt färgglad av sig. Så efter hans önskan så ska det vara färgglad klädsel på begravningen. Eftersom jag inte hittade någon skjorta så får det bli något redan inköpt. Väl hemma igen så lagade jag knäckig äppelpaj och sen blev det filmtajm ;D

 

Hoppas ni har haft en lika bra början på helgen som jag haft, imon blir det till att ta tag i min "att göra lista" pust!

 

PS. Glöm inte att följa mig på bloglovin'

Kommentarer
Postat av: jeffa westlund

Vad använder du dig av när du fotar bilderna??

- vilken kamera?

-vilken inställning

-något speciellt väder?



och vad använder du dig av för redigering (som på den översta bilden :) )

2011-11-20 @ 10:13:27
URL: http://nattstad.se/jeffawestlund
Postat av: FredrikKarlssonPHOTO

Jag fotar med min Nikon D7000 och använder mest bländarautomatik eller om det inte blir som jag vill så använder jag manuella inställningar. Enligt mig så är det bästa fotovädret när solljuset diffuseras av små grå moln på himlen. Så jag fotar mest i lite lätt gråmulet väder.



Angående redigeringen på den övre bilden så andades jag lite på frontlinsen så att bilden blev disig, hehe :) Men solkatten som går längs bilden är ditlagd i CS5 filter -> render -> lens flare, Sen har jag min standardredigering i camera raw som jag använder på alla bilder (inlägg om det kommer i veckan) Hoppas du fick svar på frågorna ;) och som sagt så kommer det en tutorial på hur jag redigerar mina bilder i veckan :D

2011-11-20 @ 11:17:27
Postat av: malin

Fina bilder! Du borde fota mycket mer porträtt bilder, det är så roligt att se. Framför allt när du har Matilda som modell ;)

Haha, jo som svar på din fråga så är det så att jag inte är så bra på det där med fotografering vid rörelse så det blir svårt att svara på den frågan tyvärr :/

Har inte utforskat objektivet så mycket heller faktiskt ;)

2011-11-20 @ 14:33:49
URL: http://malinedvarsson.blogg.se/
Postat av: FredrikKarlssonPHOTO

Jag har inte fotat på ett tag men jag ska försöka komma igång igen och då blir det antagligen mer porträtt :)

2011-11-20 @ 15:53:16
Postat av: Neha

riktigt fina bilder:D

2011-11-24 @ 12:00:58
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Anton

Grymma Bilder! Keep it up! :)

2011-12-03 @ 23:06:30
URL: http://abfphoto.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback