Fencing

 

different shades of gray picturing a different sport

I helgen var det dags för tävling igen, och efter att ha vunnit över min bästa kompis i en tuff match så kom jag till final. Jag mötte en till klubbkompis i finalen och jag slutade på andra plats. Pallen dominerades av Kungsbackafäktare och klubben tog hem 5 guldmedaljer, 3 silver och 3 bronsmedaljer. Jag bråkade även med en dansk tränare som coachade sin fäktare som mötte min klubbkompis i finalen (vilket man inte får göra under pågående match), och det sa jag till honom! Det var typ fel tillfälle och dag att bråka med honom (hans fäktare höll på att förlora) så han blev jättetyken och sa att jag skulle hålla käften och äta min mat. Men efter att jag käftat emot så va han tyst och min klubbkompis vann.

 

Bilderna är tagna med ett 70-200 2.8 som jag fick låna av Rolf Blomqvist och jag blev så himla sugen att köpa ett likadant, fast det är ju ganska dyrt :(

Kommentarer
Postat av: rolf blomqvist

Hej Fredrik! Kul att titta in på din blogg,tycker om att du plåtade i sv/vitt på WCC.Din 1:a bild med rörelse oskärpan på ena fäktaren tycker jag du lyckats med helt perfekt.Även den 3:e perfekt timeing.Fortsätter att följa dig.;)

2011-11-16 @ 23:39:36
Postat av: FredrikKarlssonPHOTO

Tack, jag gjorde svartvitt av den anledningen att jag inte tyckte färgerna gav någonting till bilden. Sen gjorde jag också en ganska kraftig vinjettering för att isolera fäktarna från bakgrunden. Hehe sen måste jag erkänna att jag la till rörelseoskärpan på bild 1 i photoshop för att få bilden mer intressant.

2011-11-17 @ 09:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback