It's a small world!

 
Lite blombilder från i somras
 
Idag när jag satt och plugga knackade det på dörren och när jag öppnar står en gubbe där och frågar om päronen är hemma (han sa inte just så men aa). Jag svarade att dom satt runt hörnet på huset och fikade, dom satt utanför mitt fönster så jag skruvade ner volymen och tjuvlyssnade på vad dom sa hahaha. Jag hörde dock inget intressant så jag höjde musiken igen och fortsatte plugga. Efter ett tag kom pappa in och berettade vad gubben ville. Han va här på uppdrag av älvsåker hembygdsförening för att ta kort på alla hus i socknen. Han var tydligen gammal fotograf som jobbat för hasselblad i flera år. Han berättade väldigt många intressant saker om sitt jobb. Den historien som var mest intressant var den om när dom hade varit uppe i norrland och dokumenterat samernas liv i ett helt år. Dom hade fått massa vackra bilder som dom sedan visat på en utställning i Jokkmokk, som min mamma hade sett! Hur stor är sannolikheten att det händer egentligen? Världen är allt bra liten!
 
Jag pratade lite med honom om mitt fotointresse också och han tyckte det va jättekul att jag höll på med foto! Jag har länge känt att jag tappat inspirationen men nu på sistone har jag börjat få tillbaka suget och iumed detta så känner jag mig verkligen taggad att börja fota mer! Så bloggen kommer nog komma igång lite mer nu :)
 
Nu ska jag lägga mig och läsa game of thrones. Inte kaffeboken utan jag köpte en ny haha! Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback