Utställning

 



Modeller: Mathilda Holm, Matilda Sjöholm, Clara Timmer, Evelina Lindblom, Felicia Melin
 
Ett tag innan skolavslutningen hade jag en utställning på skolan. Det var mitt resultat från temaveckan vi hade med temat livsviktigt. Jag kände redan innan jag visste om temat att jag ville göra modelfotografering med lite reklamstuk, för att få alla bilder att hänga ihop. Sen när jag fick reda på temat fick jag tänka om och tillslut blev det att jag tänkte ett tag och kom fram till att idag är saker livsviktiga för oss i vårat moderna rika samhälle. Inte vatten eller mat för det behöver vi inte oroa oss att bli utan. Vi prioriterar väldigt olika utifrån hur vi har det i vårat samhälle. För människor i u-länder är det såklart livsviktigt med mat och vatten, men dom skulle aldrig tänka tanken att en sak såsom smink skulle vara viktigare. Så utställningen handlar om livsviktiga saker ur ett annat perspektiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback