Projekt friggebod

 

Här är mitt vackra hus som jag ritade till tekniken. Mycket fint, nyskapande å vackert. Hade lite panik stundtals med inlämningen eftersom min lärare, som kommer från icke skidåkande nation, inte förstår svenska å ändrar datumet för inlämningen hela tiden. Tack för dom sena kvällarna när man sitter framför datorn hela kvällen å så får man reda på att huset inte ska vara inne förän nästa vecka... Blev ganska nöjd med huset, sovrummen på nedervåningen blev dock lite små. Men för att vara första huset jag färdigställer helt så är jag nöjd!

I tekniken nu håller vi på med ett nytt projekt, projekt friggebod. Vi blev indelade i grupper och alla grupper fick en kund och en plats vi skulle bygga vår friggebod på. Min grupp fick skog och ensamstående. Vi ska då bygga en friggebod som går att bo i året runt. Man ska kunna ta del av den vackra naturen inneifrån stugan så vi ska ha glas hela vägen runt, till och med i badrummet men där ska vi ha frostade glas. Jag är snart färdig med sketchup-ritningen för friggeboden så då får ni se hur det ska se ut. Detta kommer nog bli jätttekul och lärorikt. Btw så är jag gruppledare, hehe jag är ganska bossig av mig och klarar inte av när det inte görspå mitt sätt.
Men detta ska nog gå bra ända!

Förövrigt så ska jag och några kompisar på fredag bänka oss framför en ny serie, vi har missat tre avsnitt så det blir att ta igen. Det är ingen riktig serieserie utan en dokumentar, eller vafan man ska kalla det. Den heter iaf hustoppen och där visar dom en massa fantastiska hus, vita stora med massa fönster och öppen planlösning. Ghaa vem vill inte ha ett sånt hus liksom!! Ja och imorgon så ska jag ha en "föreläsning" om min utställning imorgon på gamla skolan. Jag ska berätta om iden kring utställningen, om hur bilderna kom till och lite sånt. Fast på engelska!! Asså mitt ordföråd låste sig redan vid utställning. Panik! Ja varför jag nu ska göra detta är för att min förra engelskalärare bad mig och holm att komma och göra något på en lektion, så aa. Here we are!

Ne om man skulle ta och sova å typ göra sig redo för vad som kommer bli årets misslyckande. *SJÄLVFÖRTROENDE*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback