En legend har gått ur tiden...

Roger tar år 2010 emot Kungliga Förtjänstmedaljen i Silver.        Roger är speaker på Kungsbacka masters 2010
...Men hans anda och inspiration lever vidare.

 

Roger Skårbratt 1950 - 2011

 

I helgen dog en legend inom svensk fäktning men också så dog en inspirationskälla i Kungsbacka fäktklubb, men inspirationen försvinner aldrig. Roger skapade Kungsbacka fäktklubb 1999 och har verkat som kassör mm i klubben. Han hade väldigt många kontakter vilket gjorde att vår klubb blomstrade, vilket den fortfarande gör. Roger dog tidigt på lördag morgon och jag fick reda på det under Upsala masters som pågick under helgen. På söndagen var det många av fäktarna som bar sorgeband och det var väldigt tungt i helgen. Jag kände inte Roger jätteväl men han hade alltid tid att prata. Jag minns att han dömde mig och en klubbkompis på en av mina första tävlingar och jag vann överlägset, min klubbkompis blev jatteledsen och roger tog sig tid att snacka med oss och förklara varför det gick som det gick. Han berömde mig och gav min klubbkompis konstruktiv kritik. Vi fick jättefina nya pister med vårat klubbmärke på tack vare Roger. Inför Kungsbacka masters i vår så kommer det vara tungt utan Roger där som drivkraft men jag har en känsla av att det kommer bli den bästa tävlingen Kungsbacka anordnat någonsin.

 

Men nu i veckorna så går våra tankar till Roger Skårbratts familj och närstående.

Kommentarer
Postat av: amanda

Fin blogg!

Ta en titt i min blogg om du har lust.

Du kan även ge förslag på vad som kan göra min blogg bättre :)

2011-11-15 @ 15:33:48
URL: http://amandaadolfsson.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback