Min (går)dag i bilder

Som jag sa tidigare idag så hade jag strömavbrott igår och kunde inte blogga mittt länge planerade inlägg, men nu kommer det. Åh som ni längtat... eller inte :)

 

 

 

Det var ju första advent i söndags och det firade vi med en mysig adventsfrukost. Risgrynsgröten och allt annat juligt uteblev dock eftersom ingen gjorde något sådant, men mysigt var det iaf :)

 

 

Jag lyckades övertala min familj att vi skulle spela risk, bör tilläggas att jag alltid först frågar om dom vill spela monopol men dom svarar hela tiden nej eftersom jag alltid vinner :D Spelet började bra med att min (käre) lillebror satte alla sina kanoner (när man i början bara ska sätta ut en gubbe) på japan, som inte äns var hans. Bara för att reta mig... Sen när jag fick japan och skulle sätta dit min gubbe blev han sur och kasta ett kort i mitt kaffe.

 

 

Spelet slutade med att svart vann en storseger, japp jag var svart :D Det började med att pappa körde ut mamma och efter det så började han tyka sig mot mig med, men det ångra han nog eftersom jag gick och besegra honom. Sen var det bara att ge sig på lillebror Rasmus som hade sin storbas i japan... Jag vann som sagt!

 

 

Där efter var det lunch, pasta carbonara blev det idag :D

 

 

Jag har längre planerat att göra en video där jag pratar lite om min kamera och vilka inställningar jag använder etc. Fototips helt enkelt :P Iaf så plocka jag fram våran gamla videokamera och började filma. Filmen ligger nu i papperskorgen på min dator för det enda jag gjorde var att svamla på den, inte kul för er att kolla på helt enkelt ;) Det kommer en ny video snart.

 

 

Den som missade att det blåste i söndags måste ha varit typ döv, blind och stum. Jag gick ut och förevigade våran fina storm berit. Jag svär på att jag nästan lyfte av vinden och jag är inte särskilt liten heller, det blåste 36m/s i byarna. Jag älskar när det stormar eller åskar, och jag älskar strömavbrott btw ;)

 

 

I januari är det dags för min fäktklubbs tävling, Kungsbacka Masters 2011. Och gissa vem som har designat medaljerna. JAG ;) förra året var våran tävling den största nationella masterstävlingen (förutom SM) och det är awesome. Hoppas att det blir minst lika bra i år, förresten så ska jag ta min domarlicens då också :)

 

 

Sen tvingade mamma mig att plocka ut diskmaskinen, inte okej alltså...

Kommentarer
Postat av: Elise

HAHAHAHAHA dog lite över : inte okej alltså..

2011-11-30 @ 13:47:53
Postat av: Malin

Har du en fotostudio? :o

Kan du inte lägga upp bilder på någon du fotat i den? ;D

2011-11-30 @ 18:15:11
URL: http://malinedvarsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Har du en fotostudio? :o

Kan du inte lägga upp bilder på någon du fotat i den? ;D

2011-11-30 @ 18:15:19
URL: http://malinedvarsson.blogg.se/
Postat av: FredrikKarlssonPHOTO

Hemmastudio och hemmastudio, jag har en vit och brunsvart stor gardin som bakgrund :P Men visst jag tänkte fota hur jag klippt mig, så jag slänger in ett porträtt på bloggen efter skolan :)

2011-12-01 @ 07:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback