Old photos

 

Bilden är tagen i en mysig gata nära katarinakyrkan i stockholm, jag och pappa var påväg till fotografiska när vi ändå var i stockholm. Jag har lagt på en vintageffekt (tredje effekten). Sen har jag även adderat brus och en vinjettering i kanterna. Plus en textur från deviantart.

 

Jag har gått och blivit helt förälskad i gamla dammiga foton. Vad gör väl lite dammfläckar, brus och färgstick när bilden har en själ. Jag kan sitta flera minuter och kolla på samma bild. Jag tycker det är viktigt att bilden har en själ, en mening med bilden liksom. Jag vet att det är svårt att uppnå detta men resultatet är värt det. Men om alla bilder hade en själ så hade det unika med det försvunnit.

Kommentarer
Postat av: Sofia

hej kan inte du lägga upp några bilder från 2011????? :D :D :D

2012-01-01 @ 14:21:45
Postat av: FredrikKarlssonPHOTO

sv; Sofia

Vad för bilder menar du?

2012-01-04 @ 22:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback