Julg(r)öta

 

hehe ännu ett jäääätteförsenat inlägg ;)

 

Men aa förra helgen så var jag och firade minijul med några vänner. Först kom jag dit och dumpa min packning som bestod av 4 väskor hehe. Sen chilllade vi tills det var dags för pepparkakshusbyggartävling :) Vi gjorde värsta snygga huset men vi vann inte ändå, det gjorde väderkvarnen. Egentligen borde tre av bidragen inte gillas eftersom dom inte var hus, ett var en pansarvagn, ett en väderkvarn och det tredje var sönderslaget. Sen var det lunch, köttfärssås och spagetti. Vilket innebar att jag och Josefin gick på Köttfärssås och spagettidejt, hehe lite underligt kanske men det är en grej vi har. Vi har även varit på våffeldejt, frödinge kladdkakadejt och ben och jerrydejt ;) Vad är en minijul utan julklappsleken, ingenting. Fast iuförsig så tog alla mina presenter, och den presenten jag ville ha var egentligen en majsburk... Farmåt kvällen blev jag och alla andra mer och mer flummiga. Och efter att vi ätit upp våra pepparkakshus så var jag hyper och sprang runt och var överallt och ingenstans. Sen blev det filmtajm, först rare exports sen ensam hemma :D Efter det hände typ inget kul så jag somna på en random madrass.

 

Dagen efter så var det så åkte vi till liseberg och körde femkamp. Innan det så åt vi på jensens böfhus och servitören gav oss fel rätt så vi behövde bara betala 59 krononr för en dubbelt så dyr rätt, hehe :D

 

 

 

Efter förra helgen så var man ganska utpumpad asså, och denna helgen har också varit helt galen, och hela helgen är igen som bortblåst. På lördagen så bakade jag, Jocke och Mathildorna pepparkakshus. Jag hade på fredagen gjort tre och ett halvt kilo deg, Sen på lördagen så började vi med att planera våra mästerverk. Sen följde kavling och mjölkrig. Jag älskar det handmärket Matilda fick på röven ;) Och efter det så gräddade vi allt.  Men när det var dags för ihopsättning så bangade Mathildorna och stack hem, tråkmånsar, men aa dom insåg att dom var besegrade. Vi satte iaf ihop vårt hus jag och jocke. Garneringenfick jag däremot göra själv eftersom jag brände Jocke med det varma sockret ;) Pepparkaksbakningen slutatde med en spontan ostskiva, mums. Jag och Jocke kollade Wallander och sen somna vi efter en härlig dag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback