Dagens citat

 

"Vilken är jordens närmsta stjärna?"
"Ehm, månen" sa min kompis på klingande skånska

 

Idag går årets sista läxförhör av stapeln, hela dagen har vi pluggat på kärnfysik och rymden. Bilden är tagen av Hubbletelskopet och jag kan älskar att drömma mig bort bland alla fantastiska bilder på stjärnhimlen. Jag halvt dog när min kompis sa att månen var Jordens närmaste stjärna. Minns ni ramsan "mor vattnar jorden medans jag sätter ut nya plantor"? som man lärde sig för att lära sig planeterna, den har jag lärt mig och jag halvt dog igen när min samma kompis rabbla den och jag hörde hur hon sa:

 

"Mor = Ehm, Merkurius.
Vattnar = hum, Venus.
Jorden = aa Jupiter."

 

Just nu sitter jag bredvid Mathilda som blir våldsamt sminkad av Felicia medans båda skriker på varandra. Alla lärarna ger oss värsta blicken när dom går förbi. Sen efter skolan ska jag handla julklappar vilket jag egentligen skulle gjort i onsdags, men aa då var jag lite busy.

 

ENJOY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback